چگونه بتن سبک درست کنیم؟

مصالح ساختمانی نمونه‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای کاربرد و کارایی هستند، یکی از پرمصرف ترین این مصالح ساختمان سازی، بتن نام دارد که به نوبه خود هم نمونه‌های مختلف و هم عملکرد عالی دارد. بتن سبک در اصل از مواد معمولی مورد نیاز برای ساخت بتن عادی به دست می‌آید و تنها تفاوت آن با بتن معمولی وزن آن است که بسیار سبک است و مصرف آسانی هم دارد. این ماده انواع مختلفی دارد که هر کدام در زمینه‌ای کاربرد دارند، باید بگوییم که بتن سبک همواره تشکیل شده از بتن سبک با مقاومت و چگالی متوسط، بتن سبک غیره سازه‌ای با چگالی پایین و بتن سبک سازه‌ای یا همان ساختاری است که مصرف بالایی دارند. اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت هر متر مربع دیوار پیش ساخته بتنی، روان کننده های بتنی، بتن اکسپوز و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.

روش های مختلف ساخت بتن سبک

روش‌های متعددی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی بتن سبک را درست کرد، اما در کل باید توجه داشته باشید که هنگام درست کردن بتن سبک باید تمام اصول و استانداردها را رعایت کرد تا بتوان بتنی را تهیه نمود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و بتواند نیاز ساختمان‌ها را به خوبی تامین نماید. در هنگام ساختن و درست کردن بتن سبک نیاز به موادی مرغوب و مختص به این بتن است و همواره ناگفته نماند در جواب افرادی که می‌پرسند چگونه بتن سبک درست کنیم باید بگوییم که این محصول در ساختار خود ماسه ندارد، به همین دلیل از وزن مناسب و سبکی برخوردار است. استفاده از مواد مصرفی درجه یک و همچنین ترکیب کردن متناسب آن‌ها با یکدیگر، بتن سبکی را در اختیار شرکت‌های ساختمان سازی قرار داده است که مقاومت و ماندگاری و دوام بالایی دارند. قیمت دیوار پیش ساخته که از با کیفیت ترین محصولات سایت بنیاد بتن است، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.بتن الیافی متریال نوینی است که در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول همراه ما بمانید. 

چگونه بتن سبک درست کنیم؟

روش‌های تولید بتن سبک

همان گونه که گفتیم روش‌هایی متعددی وجود دارد که همواره با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی و با دقت زیاد ساخت بتن سبک را انجام داد. هر روش نیاز به طی کردن مراحل خاص خود دارد تا بتواند بتنی مرغوب را به عمل آورده و آن‌ها را در اختیار مشتریان قرار بدهد. از روش‌های تولید بتن سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در روش اول تولیدکنندگان ازمصالحی برای تولید بتن سبک استفاده می‌کنند که چگالی کمتری دارند و با وزن کم خود می‌توانند جایگزین مناسبی برای سنگدانه ها باشند و به نوبه خود هم مقاومت دارند. این مصالح متخلخل هستند به همین دلیل وزن پایینی دارند.
  • در روش دوم تولیدکنندگان همواره هنگام تولید بتن سبک حباب‌ها و منافذی را بر روی بتن‌های به دست آمده ایجاد می‌کنند که وزن آن‌ها را پایین می‌آورد، اما به نوبه خود مقاومت بالایی هم دارند. این بتن‌ها با نام‌های بتن اسفنجی، بتن هودار و همچنین بتن گازی شناخته می‌شوند.
  • در روش آخر همواره تولیدکنندگان بزرگ سنگدانه‌هایی را که بزرگ هستند را جایگزین سنگدانه‌های کوچک می‌کنند تا آن‌ها حجم بیشتری را گرفته و در نتیجه وزن نهایی بتن سبک‌تر شود، این محصول در میان مصرف کنندگان به عنوان بتن بدون سنگدانه ریز شناخته می‌شود.

این سه روش گفته شده از اصلی‌ترین روش‌ها هستند که با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی بتن سبک را تولید نمود و با اطمینان کامل آن‌ها را وارد بازارها کرد و در اختیار مشتریان قرار داد تا مورد استفاده قرار بدهند. بتن سبک براساس نکاتی مهم طبقه بندی می‌شود و همواره در میان شرکت‌های ساختمان سازی به این صورت شناخته می‌شود، از این طبقه بندی‌ها باید به بتن سبک باربر ساختمانی، بتن مصرفی در دیواره‌های غیر باربر و همچنین به بتن عایق حرارتی اشاره کرد که هر کدام در زمینه ای کاربرد دارند و به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند. البته بدانید که بتن سبک در هر نوعی کارایی خاص خود را دارد و مقاومت عالی را هم از خود نشان می‌دهد. با اطلاع از روش‌هایی تولید این محصول ساختمانی همواره مشتریان هم بیشتر راغب به خرید این محصول می‌شوند تا با کمک آن ساختمان‌هایی شیک را تولید نمایند. جهت خرید این محصول می توانید به قسمت محصولات سایت بنیاد بتن اصفهان مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه